Prema podacima Meksičkog udruženja automobilske industrije (AMIA), na kraju 2024. godine Meksiko je dospeo na peto mesto u svetu po proizvodnji putničkih automobila, napredujući za dva mesta na globalnoj rang listi, prestigavši Nemačku i Južnu Koreju.
Da bi Meksiko nastavio da jača svoju poziciju u severnoameričkom regionu, važno je da Sjedinjene Države prepoznaju jačanje lanaca snabdevanja automobilima u regionu koje je postignuto za poslednjih 30 godina, rekao je predsednik AMIA Rohelio Garza, napominjući da se sektor suočava sa velikom pretnjom zbog promene operativnog modela T-MEC ka strožim pravilima porekla.
„Pretnja je u tome što rukovodstvo ili američka vlada želi da promeni operativni model T-MEC, kako u pravilu porekla tako i uopšte, a to bi nametnulo promenu pravila po kojima je investirano, što bi vremenom dovelo do promena u načinu na koji kompanija proizvodi ili distribuira svoje aktivnosti.
U intervjuu za podkast Norte Económico finansijske grupe Banorte, izvršni direktor AMIA Odrasir Barkuera je naglasio da je „Meksiko u ovom procesu (jačanja trgovine) već 30 godina. Automobilska industrija je najbolji primer za to. Ne samo da su proizvođači automobila došli u Meksiko, već smo zahvaljujući 30-godišnjoj konsolidaciji postali četvrti najveći svetski proizvođač auto delova“.
On je dodao da je Meksiko uspeo privući ceo lanac vrednosti automobilske industrije, ali i druge proizvodne lance koji, mada nisu tako veliki kao ovaj sektor, generišu značajan potencijal, kao što su aparati za domaćinstvo, aerokosmička industrija i još neki.
Koje privlačne faktore ima Meksiko, upitao je on. Najvažnija stvar je njegova geografska lokacija. Drugi je da je deo severnoameričkog regiona. A to daje poverenje u logističke sposobnosti i pristup tržištima.
„Jačanje lanaca je velika snaga ove grane, za koju verujem da će joj omogućiti da prevlada i ostane snažna industrija na nivou Severne Amerike u tri zemlje“, rekao je direktor AMIA.
Izvor: América Economía