Ovaj fenomen se javlja u kontekstu ekonomskog rasta, pri čemu se predviđa da će BDP hispanoameričke zajednice dostići 4,1 bilion dolara u 2023. godini, prema Izveštaju o BDP-u hispanoamerikanaca za 2025. godinu. Ovo datu zajednicu čini petom najvećom ekonomijom na svetu kada se pojedinačno posmatra.
Kratkoročni zakup postao je novim oruđem ekonomskog rasta i stabilnosti imovine za latinoameričke porodice u Sjedinjenim Državama, gde više od 70% smatra ovaj model dobrim načinom sticanja dodatnih prihoda, prema najnovijem istraživanju Projekta za hispansko bogatstvo (HWP).
Prema izveštaju, sprovedenom u saradnji sa platformom za onlajn iznajmljivanje Airbnb, skoro 15% latino-stanovništva u Sjedinjenim Državama već koristi ovu vrstu zakupa kao investicionu strategiju.
Za Žordija Toresa Malola, regionalnog direktora Airbnb-a za Severnu Ameriku i Latinsku Ameriku, izveštaj HWP-a i Airbnb-a „pokazuje da su Latinoamerikanci ključni pokretač ekonomskog rasta zemlje i da je ovaj rast vođen snažnom podrškom ulaganjima u nekretnine“.
Od dodatnog prihoda do bogatstva
Izveštaj o stanju bogatstva Hispanoamerikanaca za 2025. godinu otkriva da se srednja neto vrednost latino-domaćinstava između 2013. i 2022. godine utrostručila, uvećavši se sa 19.998 dolara na 63.400 dolara.
„Latinoamerikanci nisu izdavanje stanova koristili samo kao način prihodovanja zarad pokrivanja tekućih rashoda; naše istraživanje pokazuje da latino-porodice na zakup sve više gledaju kao na osnovu za dugoročno finansijsko jačanje“ — pojasnio je Tores Malol.
Prema istraživanju, skoro 60% ispitanika prihode od zakupa usmerava na lične ili poslovne rashode, više od polovine na buduća ulaganja, a oko 40% na druge finansijske ciljeve, poput obrazovanja ili penzije. Štaviše, više od 90% zakupodavaca ostaje aktivno, a polovina od njih se izdavanjem stanova bavi tri godine ili duže.
Programi obuke i proširenja
Sa svoje strane, platforma za onlajn zakupljivanje razvila je inicijative za jačanje veština latinoameričkih zakupodavaca i olakšavanje njihovog ulaska u ovaj sektor.
„Upravo preko Airbnb preduzetničke akademije razradili smo interaktivni obrazovni program koji upoznaje ljude s ulogom zakupodavaca na našoj platformi u partnerstvu sa pouzdanim lokalnim organizacijama, uključujući grupe kao što su LULAC, Chicanos Por La Causa i Servicios de La Raza“ — objasnio je Tores.
Pored toga, ove jeseni kompanija će pokrenuti Airbnb Academy 2.0: Confident Hosting, usmeren na proširenje mogućnosti latinoameričkih zakupodavaca u optimizaciji oglasa, poboljšanju iskustava gostiju i povezivanju sa kolegama.
HWP je takođe izvestio da je 52% latinoameričkih agenata za nekretnine primetilo povećano interesovanje za nekretnine namenjene stanovanju i da 9,5% latinoameričkih domaćinstava već poseduje dodatni dom.

Svetsko prvenstvo 2026, prilika za zakupodavce
Prema istraživanju, više od 60% ispitanika na Floridi i više od 45% u Kaliforniji planira da bude zakupodavac tokom Svetskog prvenstva u fudbalu, što će privući približno 350.000 gostiju; očekivani prihodi će, prema izveštaju Deloitte-a „Uloga Airbnb-a na Svetskom prvenstvu u fudbalu 2026“ premašiti 212 miliona dolara u 16 gradova-domaćina.
„Tek smo počeli. Latinoamerička zajednica zakupodavaca i dalje ima značajan prostor za rast“ — rekao je Tores Malol, dodavši da će turnir „biti prilika za Latinoamerikance da stvore zamah za kupljenje bogatstva dugo nakon završetka događaja“.
Stoga je izvršni direktor naglasio da su ovi napori usklađeni sa ciljem HWP da se prepolovi razlika u imućstvu između latinoameričkih i belačkih domaćinstava nehispanskog porekla do 2034. godine, što „neće biti rešeno jednim naporom ili jednom kompanijom; ali napori poput onih kojima je Airbnb posvećen su neophodni za osnaživanje Latinoamerikanaca da izgrade i održe bogatstvo za buduće naraštaje“, zaključio je on.
Izvor: Banca y Negocios




