Овај феномен се јавља у контексту економског раста, при чему се предвиђа да ће БДП хиспаноамеричке заједнице достићи 4,1 билион долара у 2023. години, према Извештају о БДП-у хиспаноамериканаца за 2025. годину. Ово дату заједницу чини петом највећом економијом на свету када се појединачно посматра.
Краткорочни закуп постао је новим оруђем економског раста и стабилности имовине за латиноамеричке породице у Сједињеним Државама, где више од 70% сматра овај модел добрим начином стицања додатних прихода, према најновијем истраживању Пројекта за хиспанско богатство (HWP).
Према извештају, спроведеном у сарадњи са платформом за онлајн изнајмљивање Airbnb, скоро 15% латино-становништва у Сједињеним Државама већ користи ову врсту закупа као инвестициону стратегију.
За Жордија Тореса Малола, регионалног директора Airbnb-а за Северну Америку и Латинску Америку, извештај HWP-а и Airbnb-а „показује да су Латиноамериканци кључни покретач економског раста земље и да је овај раст вођен снажном подршком улагањима у некретнине“.
Од додатног прихода до богатства
Извештај о стању богатства Хиспаноамериканаца за 2025. годину открива да се средња нето вредност латино-домаћинстава између 2013. и 2022. године утростручила, увећавши се са 19.998 долара на 63.400 долара.
„Латиноамериканци нису издавање станова користили само као начин приходовања зарад покривања текућих расхода; наше истраживање показује да латино-породице на закуп све више гледају као на основу за дугорочно финансијско јачање“ — појаснио је Торес Малол.
Према истраживању, скоро 60% испитаника приходе од закупа усмерава на личне или пословне расходе, више од половине на будућа улагања, а око 40% на друге финансијске циљеве, попут образовања или пензије. Штавише, више од 90% закуподаваца остаје активно, а половина од њих се издавањем станова бави три године или дуже.
Програми обуке и проширења
Са своје стране, платформа за онлајн закупљивање развила је иницијативе за јачање вештина латиноамеричких закуподаваца и олакшавање њиховог уласка у овај сектор.
„Управо преко Airbnb предузетничке академије разрадили смо интерактивни образовни програм који упознаје људе с улогом закуподаваца на нашој платформи у партнерству са поузданим локалним организацијама, укључујући групе као што су LULAC, Chicanos Por La Causa и Servicios de La Raza“ — објаснио је Торес.
Поред тога, ове јесени компанија ће покренути Airbnb Academy 2.0: Confident Hosting, усмерен на проширење могућности латиноамеричких закуподаваца у оптимизацији огласа, побољшању искустава гостију и повезивању са колегама.
HWP је такође известио да је 52% латиноамеричких агената за некретнине приметило повећано интересовање за некретнине намењене становању и да 9,5% латиноамеричких домаћинстава већ поседује додатни дом.

Светско првенство 2026, прилика за закуподавце
Према истраживању, више од 60% испитаника на Флориди и више од 45% у Калифорнији планира да буде закуподавац током Светског првенства у фудбалу, што ће привући приближно 350.000 гостију; очекивани приходи ће, према извештају Deloitte-а „Улога Airbnb-а на Светском првенству у фудбалу 2026“ премашити 212 милиона долара у 16 градова-домаћина.
„Тек смо почели. Латиноамеричка заједница закуподаваца и даље има значајан простор за раст“ — рекао је Торес Малол, додавши да ће турнир „бити прилика за Латиноамериканце да створе замах за купљење богатства дуго након завршетка догађаја“.
Стога је извршни директор нагласио да су ови напори усклађени са циљем HWP да се преполови разлика у имућству између латиноамеричких и белачких домаћинстава нехиспанског порекла до 2034. године, што „неће бити решено једним напором или једном компанијом; али напори попут оних којима је Airbnb посвећен су неопходни за оснаживање Латиноамериканаца да изграде и одрже богатство за будуће нараштаје“, закључио је он.
Извор: Banca y Negocios




