Надлежни на Универзитету Републике (Udelar) проверавају веродостојност испитних радова с неуобичајено високим резултатима.
Наставници Факултета за психологију Универзитета Републике (Udelar) у Монтевидеу изразили су забринутост због тога што студенти користе алате вештачке интелигенције (ВИ) при давању даљинских испита, постижући савршене резултате за само три минута. Штавише, забележено је више од 75% тачних одговора у поређењу с усменим испитима.
Између 2023. и 2025. године, број ученика с одличним оценама је нагло порастао, што је узајамно повезано са порастом употребе генеративне ВИ. Предавачи су пријавили ове проблеме у писму декану, захтевајући преиспитивање даљинских оцена и могућно укидање колоквијалних испита. Декан је признао хитност проблема, и Савет факултета мора донети одлуку о даљим мерама.
Будућа примена испита на даљину, уведених у време пандемије, сада се налази под лупом. Глобално, употреба ВИ у образовању је уобичајена: 89% студената шпанских универзитета и 90% студената у Великој Британији користи вештачку интелигенцију за обављање својих школских задатака.
Уругвајски министар образовања, Хосе Карлос Махија, истакао је да ВИ представља широко распрострањен изазов за образовни систем, позивајући на примену техничких мера заштите како би се обезбедио поштени рад студената. „Нисам изненађен, јер вештачка интелигенција нас свакодневно изазива. Није то био немогућ сценарио, јер она данас под упитник ставља све, па и образовање. А шта у овим случајевима треба учинити да се то избегне? Па, морамо радити са јемствима за студенте, техничким јемствима, и обезбедити да њихов рад буде истински. Али, то је изазов, јер је ВИ изменила правила игре“ — изјавио је он.
Критичари попут уругвајског психолога Силване Ђачеро тврде да проблем лежи у застарелим методама оцењивања, а не у ВИ. По њиховом мишљењу, тестови осетљиви на ВИ указују на недостатак критичког или стваралачког мишљења.
„Парадокс је што, уместо да уче студенте како добро користити те алате, како критички процењивати њихове одговоре, како супротстављати изворе и развијати сложено размишљање, они их демонизују као да је проблем у технологији, а не у застарелом моделу оцењивања, који настављају да примењују. Штавише, ако ВИ може колоквирати без нарочитих знања о предмету, онда проблем није у ВИ: значи да се на тим испитима не захтева право критичко размишљање, примена знања или креативност“ — написала је она у X.
Извор: MercoPress