Turistička kampanja „La Gran Escapada“, koju organizuju Konfederacija nacionalnih komora za trgovinu, usluge i turizam (Concanaco Servytur) i vlada Meksika, pokrenuta je sa procenjenom ekonomskom dobiti od preko 45 milijardi pezosa (približno 2,25 mlrd američkih dolara).
Od 30. maja do 1. juna više od 5.800 sertifikovanih turističkih kompanija učestvovaće u ovoj kampanji, koja je pozicionirana kao „Crni petak turizma“, s popustima do 50% na hiljade turističkih usluga širom zemlje.
„Ova kampanja bez presedana okuplja 5.836 sertifikovanih turističkih kompanija iz sve 32 države u zemlji i označava početak ekonomskog, kulturnog i društvenog pokreta podrške meksičkog turizma“, istaknuto je u saopštenju Konkanako Servitura.
Među učesnicima su hoteli, turističke agencije, prevoznička preduzeća, restorani, tematski parkovi, muzeji, pa čak i zdravstvene ustanove.
Turistička kampanja bez presedana počela je prvom zvaničnom kupovinom u Los Kabosu, Južna Donja Kalifornija, od strane predsednika Konkanako Servitur, Oktavija de la Tore de Stefana.
„Danas pravimo odlučujući korak za nacionalni turizam i ekonomiju miliona meksičkih porodica“, rekao je lider tercijarnog sektora, koji obezbeđuje skoro tri četvrtine formalne zaposlenosti u zemlji.
Jačanje domaćeg tržišta
Ekonomski uticaj „La Gran Escapada“ neće biti usredotočen samo na kompanije-učesnice, već i na zajednice koje ugošćuju posetioce.
Prema podacima Ministarstva turizma, potrošnja u turizmu će imati multiplikativni efekat na lokalnu ekonomiju, koristiće mikro, malim i srednjim preduzećima i povisiti standarde privredne grane.
Svi učesnici su upisani u Nacionalni turistički registar (RNT), što jemči kvalitet i zakonitost usluga, uveravaju nadležni.
Institucionalna i korporativna podrška
Kampanja ima podršku Ministarstva turizma, Ministarstva ekonomije, Federalne agencije za zaštitu potrošača (Profeco) i Unije sekretara za turizam Meksika (Asetur), kao i saradnju aviokompanije Volaris, koja nudi karte od 80 pezosa (skoro 4 dolara), i Mexicana, sa popustima do 50%.
Meksička vlada je ovu strategiju opisala kao ključni deo plana „Meksiko“ za podsticanje odgovorne potrošnje i obnovu domaćeg turizma.
„La Gran Escapada“ nije samo kampanja rasprodaje: to je strategija ekonomskog preporoda, gde turizam postaje motor blagostanja, inkluzije i razvoja“, rekao je De la Tore.
Meksički sekretar za privredu Marselo Ebrard primetio je da ove vrste inicijativa jačaju domaće tržište i nacionalni ponos; dok je predsednica Klaudija Šejnbaum potvrdila njihovu usklađenost sa ciljevima programa.
Sa „La Gran Escapada“ gradimo novi način bavljenja turizmom: dostupniji, pravedniji, meksičkiji. Turizam koji jača ekonomiju, budi nacionalni ponos i otvara mogućnosti za sve. Ovo je prva od mnogih kupovina. Prvi korak u novu eru“, zaključio je predsednik Konkanako Servitura.
Izvor: Banca y Negocios