Nova urugvajska avio-kompanija biće predstavljena sledeće nedelje

Kompanija koja želi da obnovi PLUNA-ino nasleđe kao vodeće urugvajske avio-kompanije daće niz saopštenja sledeće nedelje na međunarodnom aerodromu Karasko u Montevideu, samo godinu dana nakon što je otkrila svoje planove osnivanja.


SUA (Sociedad Uruguaya de Aviación) će početi sa radom na osnovi mokrog lizinga aviona Airbus A220 kompanije airBaltic, postajući tako prva avio-kompanija u Latinskoj Americi i na Karibima koja je odabrala uskotrupni dvomotorni avion kanadske proizvodnje.

Na papiru, SUA je na međunarodnom planu debitovala 28. januara 2024. tokom Međunarodnog sajma turizma (FITUR) u Španiji; 28. januara 2025. planira da obelodani detalje svog puštanja u rad, što će ujedno biti prva praksa zamašnog mokrog lizinga u regionu. Prema vazduhoplovnim izvorima, flota će uključivati šest aviona, čije će korišćenje početi u roku od 18 meseci kako bi dostigli deset jedinica za tri godine, što će obezbediti 300 neposrednih i 1.500 posrednih radnih mesta u Urugvaju.

SUA takođe ima za cilj uspostavljanje prvog u regionu Erbas A220 centra za održavanje i eksploataciju, kao i ugradnju potpunog simulatora D kategorije za obuku pilota u narednih pet godina. Najveći deo finansiranja projekta dolazi iz saudijskog privatnog kapitala, navodi se u saopštenju. Urugvajska vlada smatra da je inicijativa usklađena s nedavnim razvojem aerodroma u Saltou, Pajsandu, Riveri i Punta del Esteu.

Generalni direktor i osnivač urugvajske kompanije je kapetan Boing 777 Katar ervejza Antonio Rama, koji je kao preduzetnik vodio propali projekat U-Air, niskotarifne avio-kompanije koja je između 2003. i 2005. pokušala da postane rival PLUNA, ali je bankrotirala pošto joj nije bilo dozvoljeno da pruža usluge aerodromu Horhe Njuberi u Buenos Ajresu. Letovi U-Air-a do drugih odredišta kao što su Kordoba, Mendoza i Rosario s avionima Foker F-100 bili su popunjeni oko 20%, što je dovelo do značajnog manjka. Urugvajac Rama godinama živi u Dohi i imao je ključnu ulogu u otvaranju direktnih letova Iberia, American Airlines-a i Air Europa do Karaskoa.

PLUNA (Prve urugvajske vazdušne navigacione linije) je prestala sa radom 5. jula 2012. godine za tadašnjeg predsednika Hozea Muhike, koji je odlučio da kompaniji posle 76 godina rada više ne dodeljuje državna sredstva. Pored U-Era, pod urugvajskom zastavom pokušale su da lete i kompanije poput Bukebus erlajnsa, Amazonas Urugvaja i Alas Urugvaja. Sve one nisu dugo opstale.

U mokrom lizingu, zakupodavac stavlja na raspolaganje i avion i posadu i održava operativnu kontrolu nad svim letovima. Druga alternativa bi bio suvi zakup, u kome zakupac obezbeđuje sopstvenu posadu i vrši operativnu kontrolu letova.

Model Erbas A220 je u Kanadi dizajnirao Bombardje Aerospejs kao projekat serije CS. Čak je ušao u upotrebu pod tim imenom pre stvaranja Erbas Kanada Limited, zajedničkog preduzeća Erbasa i Vlade Kvebeka.

Izvor: MercoPress

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *