Нова уругвајска авио-компанија биће представљена следеће недеље

Компанија која жели да обнови PLUNA-ино наслеђе као водеће уругвајске авио-компаније даће низ саопштења следеће недеље на међународном аеродрому Караско у Монтевидеу, само годину дана након што је открила своје планове оснивања.


SUA (Sociedad Uruguaya de Aviación) ће почети са радом на основи мокрог лизинга авиона Airbus A220 компаније airBaltic, постајући тако прва авио-компанија у Латинској Америци и на Карибима која је одабрала ускотрупни двомоторни авион канадске производње.

На папиру, SUA је на међународном плану дебитовала 28. јануара 2024. током Међународног сајма туризма (FITUR) у Шпанији; 28. јануара 2025. планира да обелодани детаље свог пуштања у рад, што ће уједно бити прва пракса замашног мокрог лизинга у региону. Према ваздухопловним изворима, флота ће укључивати шест авиона, чије ће коришћење почети у року од 18 месеци како би достигли десет јединица за три године, што ће обезбедити 300 непосредних и 1.500 посредних радних места у Уругвају.

SUA такође има за циљ успостављање првог у региону Ербас А220 центра за одржавање и експлоатацију, као и уградњу потпуног симулатора D категорије за обуку пилота у наредних пет година. Највећи део финансирања пројекта долази из саудијског приватног капитала, наводи се у саопштењу. Уругвајска влада сматра да је иницијатива усклађена с недавним развојем аеродрома у Салтоу, Пајсанду, Ривери и Пунта дел Естеу.

Генерални директор и оснивач уругвајске компаније је капетан Боинг 777 Катар ервејза Антонио Рама, који је као предузетник водио пропали пројекат U-Air, нискотарифне авио-компаније која је између 2003. и 2005. покушала да постане ривал PLUNA, али је банкротирала пошто јој није било дозвољено да пружа услуге аеродрому Хорхе Њубери у Буенос Ајресу. Летови U-Air-а до других одредишта као што су Кордоба, Мендоза и Росарио с авионима Фокер Ф-100 били су попуњени око 20%, што је довело до значајног мањка. Уругвајац Рама годинама живи у Дохи и имао је кључну улогу у отварању директних летова Iberia, American Airlines-а и Air Europa до Караскоа.

PLUNA (Прве уругвајске ваздушне навигационе линије) је престала са радом 5. јула 2012. године за тадашњег председника Хозеа Мухике, који је одлучио да компанији после 76 година рада више не додељује државна средства. Поред У-Ера, под уругвајском заставом покушале су да лете и компаније попут Букебус ерлајнса, Амазонас Уругваја и Алас Уругваја. Све оне нису дуго опстале.

У мокром лизингу, закуподавац ставља на располагање и авион и посаду и одржава оперативну контролу над свим летовима. Друга алтернатива би био суви закуп, у коме закупац обезбеђује сопствену посаду и врши оперативну контролу летова.

Модел Ербас А220 је у Канади дизајнирао Бомбардје Аероспејс као пројекат серије CS. Чак је ушао у употребу под тим именом пре стварања Ербас Канада Лимитед, заједничког предузећа Ербаса и Владе Квебека.

Извор: MercoPress

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *