‘Монарси’, изложба спасавања мексичких шума и лептира

Изложба „Монарси: путујућа уметност“ била је смештена у Кући Сантандер од 16. септембра 2024.


Истакнути мексички инжењер и редитељ Марио Естевез Хернандез представио је у Боготи импресивну изложбу “Монарси: путујућа уметност” која је колективни напор уметника и еколога из Мексика и света који настоје да заштите јелове шуме (посебне врсте) и спасе лептире врсте “монарх” у Мексику.

Са више од шест година искуства и тимом састављеним од више од 180 домаћих и међународних визуелних уметника, овај пројекат не слави само уметност, већ и хитност очувања виталних екосистема кроз програме пошумљавања.

Централни циљ ове изложбе је био подизање свести јавности о значају кључних области лептира монарха и напорима неопходним за њихово очување.

Кроз уметност, изложба је настојала да створи позив на акцију, наглашавајући еколошки утицај шума ојамела, дрвећа које расте само у Мексику у државама Чијапас, Гереро, Оахака и Веракруз. Указало се на животни циклус овог дрвета и његову кључну улогу у екосистемима.

Изложба “Монарси: путујућа уметност”обилазила је изложбене просторе у Мексика и шире у државама Латинске Америке, позиционирајући се као платформа са глобалним утицајем. Изложба има подршку престижних универзитета у Мексику и АРТАЦ-а (Асоцијација пластичних уметника Мексика, А.Ц.), наглашавајући важност сарадње између уметности и еколошке свести за промовисање промена.

На изложби у Боготи било је представљено 100 радова у папирном новцу, необичном материјалу који симболизује вредност природе, као и избор од око 10 рукотворина и слика.

Једна од најишчекиванијих тачака изложбе било је представљање дела највећег мурала у папирној валути на свету, уметничке и еколошке прекретнице која је оставила велики утисак на присутне.

Изложба обухвата радове реномираних уметника као што су Јајо Росарио Дијаз (фотографија), Гмарија (занати), Маурисио Даза (фотографија) и колумбијски кустос Пабло Веласкез (керамика). Сваки од ових стваралаца доприноси својој јединственој визији односа између уметности и природе, додајући наратив очувања наде коју промовишу Монарси.

Извор: Радионица

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *