Brazilsko civilno vazduhoplovstvo beleži porast broja putnika

Brazilski sektor komercijalne avijacije zabeležio je rekordnu prvu polovinu 2025. godine, prevezavši 61,8 miliona putnika na domaćim i međunarodnim letovima. Ovo predstavlja povećanje od 10% u poređenju sa istim periodom 2024. godine, objavilo je ove nedelje Ministarstvo luka i aerodroma u dokumentu zasnovanom na Izveštaju o ponudi i potražnji Nacionalne agencije za civilno vazduhoplovstvo (ANAC).


Rast je bio podstaknut i međunarodnim i domaćim putovanjima: prva su zabeležila povećanje od 15,3% (13,8 miliona putnika), a domaća putovanja porasla su za 8,6% (više od 40 miliona putnika).

Ovom povećanju značajno je doprinelo nekoliko aerodroma. Međunarodni aerodrom Antonio Karlos Žobim (Galeao) u Rio de Žaneiru zabeležio je najveći rast (26%), usluživši 8,2 miliona putnika. Aerodrom Gvaruljos u Sao Paolu, najveći u zemlji, uslužio je skoro 22 miliona putnika, što je povećanje od 8%.Ostali terminali sa značajnim rastom bili su Međunarodni aerodrom Confins u Belo Horizonteu (porast od skoro 15%) i aerodrom Brazilija (porast za 7,6%).

Ministarstvo luka i aerodroma ovaj uspeh pripisuje vladinim ulaganjima u aerodromsku infrastrukturu, podršci avio-kompanijama i podizanju statusa radnika u vazduhopovstvu. Očekuje se da će se ovi pozitivni trendovi nastaviti do kraja godine.

„Doživljavamo najbolji period u našoj istoriji civilnog vazduhoplovstva, a brojke to dokazuju. Ako održimo ovaj tempo u drugoj polovini godine, završićemo 2025. godinu sa najboljim rezultatom u istoriji“ — rekao je ministar Silvio Kosta Filjo u saopštenju.

„Imamo pozitivan scenario sa dobrim izgledima za naredne mesece. Ulaganja savezne vlade u civilno vazduhoplovstvo, sa poboljšanjima aerodromske infrastrukture, institucionalnom podrškom avio-kompanijama i poboljšavanjem statusa radnika u vazduhoplovstvu, imale su na kraju značajan uticaj, omogućavajući većem broju Brazilaca da putuju, koriste vazdušni prevoz i doprinose razvoju zemlje“ — rekao je Danijel Longo, direktor za koncesije i regulatornu politiku ministarstva.

Izvor: MercoPress

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *